Direktlänk till inlägg 3 februari 2008

Black Russian Night!

Av Rebecca L Nilsson - 3 februari 2008 07:55

Så har helgen varit. Efter en liten ledsam period vändes livet återigen till glädje.

Det var fest med kolleger och en del andra människor i fredags kväll. Så kanonkul har jag inte haft på länge. Jag behövde detta för att kunna gå vidare och bli klok på saker och ting.

Förfesten var så nice, var och en bidrog till drinkflödet och förutom det sedvanliga vinet blev det shots av olika slag. För min del Black Russian. Godis =)

Det är så skönt att umgås med sina vänner och likasinnade. Kan inte annat än att bli lyckat.

Vi drog ner på stan, och tiden sprang iväg. Efter stängning gick vi alla hem till en polare där det bjöds på öl, sång och musik.

Fanken vad skoj det är att spela och sjunga tillsammans. Det blev allsång med bl.a Ted Gärdestad låtar. Och vår värd är en väldigt duktig gitarrist!

Grabbsen i gänget bestämde sig sedan för att kolla på en 4 tim lång rockkonsert på dvd. Inte helt fel just då faktiskt.

Men så småningom droppade vi av en efter en, och jag gick en hurtig promenad hem på ca 6 km.

Liksom vissa andra deckade jag i min säng vid 3 tiden och sov gott till 14.


Hur det nu än var, så kändes lördagseftermiddagen relativt seg och aningen ensam.

Men när vännerna började vakna upp en efter en, gick telefonen varm, vilket gladde mej.

Efter en dusch etc, begav jag mej från min lilla lya hem till C, och i princip fortsatte vi där vi slutat kvällen innan.

Pizza beställdes, och vid 23 var det dags att dra ner på stan igen. Dock blev det lite lugnare. Inte så många Black Russian, men kanske fler Pina Coladas.

 -----------------------

Jag har inte tidigare brytt mej så mycket om hur det kan vara att jobba som bartender. Men fick en liten inblick i det arbetet också. Så nu vet jag att jag inte ska störa en viss person när han blandar drinkar. ;) hehe.


Leb wohl!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca L Nilsson - 1 augusti 2008 21:20

Pga att jag gärna tillför bilder till mina blogginlägg, och på denna bloggen är bild/videoantalet man har möjlighet att lägga upp, reducerat till max 100 annars kostar det pengar =D flyttar jag nu bloggen ännu en gång till ett förhoppningsvis bättre ...

Av Rebecca L Nilsson - 24 juni 2008 13:24

...från denna bloggen.   En ny spännande period har börjat i mitt liv. Men än så länge är det en hemlighet ;)   HA EN SKÖN SOMMAR ALLA!     ...

Av Rebecca L Nilsson - 26 maj 2008 14:45

Av Rebecca L Nilsson - 15 maj 2008 13:52

Läste i dagens AB om premiären på "Sex and the City" Okej...gummorna i huvudrollerna börjar bli riktigt till åren. Och här kommer lite bildbevis. Före - och efter retuschering och Photoshop: What do you think?   ...

Av Rebecca L Nilsson - 12 maj 2008 12:38

...kan bli min bästa sommar! Någonsin!

Ovido - Quiz & Flashcards