Alla inlägg under april 2008

Av Rebecca L Nilsson - 30 april 2008 10:30

Tack för en jättetrevlig kväll igår på BMB!


Så what is happening tonight? Eftersom jag jobbar imorgon, är det inte alls säkert det blir Stockholm som planerat. Men korvar (av alla slag) är iaf inköpta. Så vi får se om vi kan hitta någon brasa...

Leb wohl =)

Av Rebecca L Nilsson - 30 april 2008 10:25

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article2202217.ab


Skrivet av Lisa Magnusson, Aftonbladet

Av Rebecca L Nilsson - 30 april 2008 10:19

Läste i dagens Metro att det ska komma några nya vägmärken mot slutet av året. Bl.a ska den gamla hederliga "härgårman" bytas ut mot en käck skylt men nu istället med en tjej med hästsvans (!) allt för jämlikhetens skull. Och hur mycket ska detta kalaset komma att kosta skattebetalarna??


Det kanske hade varit på sin plats att byta ut den här skylten istället, eftersom den säkert bland många, i dessa dagar kan väcka anstöt:

Av Rebecca L Nilsson - 25 april 2008 12:27

Ikväll kl. 20.00 öppnas portarna till premiären på nya klubben Blue Moon Bar! Via FB blev jag och en vän inbjudna, och ser framemot att få mingla, äta gratismat och dricka gratisdrinkar (?)

Ska bli trevligt att få möta Stephen Simmonds också. Undrar bara hur pass bra DJ han är?

Så det blir att locka hår, sminka (!) och att klä upp sej i nyaste outfiten hehe ;) Men jag struntar nog i både lösbröst-naglar-och hår. (sarkasm)

Får väl återkomma med en rapport imorgon.

Om jag kan eller har lust.

Önskar alla Er andra en trevlig afton, vad ni än må göra =)


Leb wohl!

Av Rebecca L Nilsson - 22 april 2008 12:41

FIck just bekräftat att "Sphere - the Experience" som skulle gå av stapeln på Globen i Sthlm denna helgen är inställt. Helt otroligt!!

Inte bara att eventet är inställt, utan också för en helt annan grej, som ännu en gång inte kommer att inträffa..

Det är nog inte meningen..Ödet kan vara såå ORÄTTVIST! Men men. Hela tiden tröstar man sej med att det kommer fler tillfällen. Men nu börjar jag helt enkelt tro att det aldrig kommer några sådana tillfällen. Och det gör mej väldigt ledsen.


Blev lite tagen av att se min vän S status meddelande på FB igår. Det handlade om minnen.

Alla går vi omkring och bär på minnen av olika slag. Både underbara minnen, och även lite svårare.

Hur det än är så minns man allra helst glada, lyckliga tider. Det sorgliga liksom förtränger man, och det hamnar djupt in i ens medvetande. Vissa situationer kan få dem att komma upp till ytan för att sedan åter hamna där i mörkret där de hör hemma.

Men några tröstens ord ska Du få S. Det kommer att bli ljust och glatt för dej igen! Även om det känns svårt nu!


"Memories

pressed between the pages of my mind
Memories

sweetened thru the ages just like wine"

Leb wohl!


Av Rebecca L Nilsson - 20 april 2008 10:29

Kanske en liten rapportering om helgen skulle vara av intresse? Naee tror inte det egentligen. Inte så värst mycket har hänt. Alltså inget utöver det vanliga som kan hända en kväll ute på stan.

Var på världens mysigaste förfest, bara jag och Minna! Det dracks naturligtvis både lite öl och vin, samt en väldigt stark whiskey. Brr. Det är ju inte ens gott!

F och Alex kom förbi på en snabbvisit och med sej hade den en ganska förskrämd polare från Makedonien. Inte heller han pratade mycket svenska. Så snart är det nog likabra att vi pratar engelska helt genomgående på alla våra för- och efterfester =)


Tack vare att vår lilla favoritkrog har lite problem med sina öppethållande tider, tog partyt redan slut kl. 01. Men i vanlig ordning blev det efterfest. Denna gången hos en kille som är brevbärare. Väldigt spartanskt möblerad lgh och inte fanns det varken stereo elr. tv så det var mycket lugnt.

Jag strosade hemåt, och knäppte på datorn, och sedär fick jag ett mysigt samtal på msn med mr. S! Kul kul!

Blir kanske snart en dejt med denna finurlige killen ;) Vi får se...


Idag blir det en lugn dag, eftersom jobbet kallar på mej kl. 22. Får se om vi slipper drabbas av strejken på vårt hospital. Det hade varit ganska olyckligt just nu.


Leb wohl..


Av Rebecca L Nilsson - 18 april 2008 12:57

De senaste dagarna har jag varit väldigt trött och hängig efter förkylningen. Orkar knappt gå upp på morgonen, och när jag väl är uppe ter sig omvärlden som ett vaccum.

Var på eftermiddagsbesök hos en polare igår, och satt och SOMNADE i hennes vilstol i uterummet :/ Och lika trött är jag faktiskt idag, trots att det är fredag och solsken.

Lite trevliga planer har jag i alla fall för den kommande kvällen, och det ska bli så skönt och trevligt att få koppla av med kompisarna.

Förhoppningsvis har min envetne uppvaktare äntligen fattat att jag inte har det minsta lilla intresse för vare sig promenader, dejter eller "en öl".. Det är kanske inte så lätt att bli avspisad, även om man försöker göra det på ett snällt och vänligt sätt.

Kanske är det bara jag, men alltför energiskt uppvaktande (när man själv känner att det aldrig kommer att bli nåt), får mej att bli riktigt avtänd!!

Och jag hoppas att jag snart kan koppla på telefonen igen, utan att få ovälkomna samtal.


Leb wohl =)





Av Rebecca L Nilsson - 14 april 2008 14:29

Idag tycker jag det är på sin plats med en liten seriösare blogg. Jag tänker naturligtvis på mordet på Engla.

Jag saknar ord för vad jag tycker och tänker om den där sk "mannen" som så brutalt släckte ett 1o-årigt oskyldigt människoliv.

Man kan inte annat än önska att hans fortsatta liv blir ett helvete!

Just så tror jag många människor vill se honom nu. Uppställd på t.ex Sergels torg och bli utsatt för en minst sagt omild behandling. Jag vet precis var jag skulle sikta mina kullerstenar!


----------------------------------------------------------------------------------------



R.I.P ENGLA!

Ovido - Quiz & Flashcards